poniedziałek, 4 listopada 2013

Pomarańczowe owsianki z patelni

Witajcie Kochani,


nie zrobiłam w tym tygodniu nic, ale to zupełni nic spektakularnewgo :). Moja mama narobiła tyle gołąbków i zup, że starczy mi na 2 tygodnie :).
Tak zazwyczaj się dzieje u mnie w domu, kiedy nadchodzą mniejsze bądź większe święta.  Rodzice robią makabryczne ilości jedzenia, które potem zostaje i trzeba je jeść przez najbliższy dobry tydzień :).

Co nie znaczy, że nie robię nic. Polece wam dzisiaj pyszne placuszki owsiane z patelni.

Ostatnio od 3 tygodni mam ustawiczny katar, dołączył się ból gardła itp. itd. Sama z tym walczę, nie lubię chodzić do lekarzy. Co ja mówie - nienawidzę !  Ta niewiść jest tak ogromna, że zrobie wszystko żeby tylko znaleźć sobie wymówkę i nie pójść do lekarza :). Wolę sam się leczyć. A na takie stany taki pacuszek to wybawienie :).

Pomarańcza, jak ją przemycić ? Chyba nie każdy lubi spożywać ją od tak. A jej celebrowanie... ba... tylko dla tych którzy ją naprawdę lubią. Czasem i nasze dzieci nie chcą jej jeść. Ciężko się ja obiera, a podczas jedzenia pryska na wszystkie strony świata :).

Sok z pomarańczy, jak i miąższ dodałam do płatków owsianych. Do tego nasz ulubiony suszony owocek i śniadane, bądź 2 śniadanie do pracy gotowe :). Nie trzeba nic zaparzać, wystarczy kupić fajny jogury, powidło i śniadanie mamy pod ręką :). Fajny pomysł na wyjazdy z dziećmi, na piknik itp. itd.


Składniki: (około 9-10 placuszków)
- 5-6 łyżek płatków owsianych
- 1 duże jajko
- 1 łżeczka cynamonu
- 1 duża pomarańcza
- cukier - około 2-3 łyżeczki (jeśli chemy jeść je na słodko, bądź bez powidła)


Płatki owisane zalewamy ciepłą wodą i czekamy aż napęcznieją. Następnie odsączamy je.
Możemy ich nie zalewać wodą, ale samym sokiem z pomarańczy (z połówki).
Pomarańcze obieramy i kroimy na 2 częsci. Pierwszą część obieramy ze skórki - zostaje tylko sam miąższ, kroimy w kostkę i dodajemy do naszych płatków.  Drugą część kroimi jeszcze raz na pół i wyciskamy z niej sok, który również dodajemy do naszych płatków. Wbijamy jajko, dodajemy cynamon i wszystko dokładnie mieszamy.

Jeśli konsystencja będzie za rzadka, to dosypujemy płatków owsianych.
Mogą nam spawiać trudności podczas obracania, jeśli nasze ciasto będzie za rzadkie. Ale bez obawy - po ostygnięciu ładnie twardnieją :).

Smażymy na suchej patelni z obu stron. Co tu dużo mówić..... :)

Smacznego popołudnia, u mnie dzisiaj piękna pogoda :).

16 komentarzy:

  1. Pomysł bardzo mi się podoba :) Na pewno placuszki są smaczne ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się podoba :D Zasmaczyste te placki :) To całkiem jak ja :) Uwielbiam płatki, kasze itp. :) Magic Stars to takie przypomnienie dzieciństwa :D Fajnie, że wróciły na polski rynek :)

      Usuń
  2. Jejku, ale mi ochoty zrobiłaś na te pyszności ! :))
    Pozdrawiam, obserwuję i liczę na rewanż ! :) :*
    Ps. Polecam zdjąć weryfikację obrazkową :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysłowo, a pomarańcze to ja bardzo lubię i myślę że więcej jest tych lubiących niż nie lubiących pomarańczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam placuszki, a z pomarańczą jeszcze nie jadłam- te wyglądają pyszne!!
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie i aromatycznie. Ach i kawusia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. takie placuszki to w sam raz dla mnie, bardzo lubię mmm i muszę kiedyś zrobić z płatków. pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam wszelkie placuszki! Zgadzam się, są wspaniałe na wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysłowe, nawet bardzo. Ciekawa jestem czy moim plackożercom by smakowały.... Wyszły mi płatki owsiane, więc jak kupię to na pewno spróbuje. No i co do pomarańczy, to ja uwielbiam... w sezonie mogłabym je jeść bez końca. Moje dziewczynki na szczęście również... pomarańcz to do nie dawna był mój zdecydowanie ulubiony owoc... teraz nadal lubię, ale obok pomarańczy ustawiła się nie mała gromadka innych owoców

    Ps. Nie wiem czy moge poprawić... ale literówka ci się wkradła (pójść) do lekarza

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglada rewelacyjnie i bardzo smakowicie:) jestem pod wielkim wrażeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Każdy pomysł na różnego rodzaju placki sobie cenię! Uwielbiam je pod każdą postacią, z każdymi niemalże dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne placuszki zdrowe i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne! Uwielbiam takie owsiane "wypieki"!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mamine gołąbki ? proszę o przesłanie chociaż jednego w słoiczku .
    Placuchy pysznie wyglądają !
    Dużo zdrówka !!!

    OdpowiedzUsuń