poniedziałek, 14 października 2013

oszukana tarta z jabłkami

Witajcie Kochani :)


widzę, że odwiedzacie mnie, a ja się gdzieś zapodziałam :). Odpoczywałam na weekendzie, ale już nadrabiam swoją nieobecność :).
Dziś na szybko, zachciało mi się czegoś z jabłuszkiem. Ale coś niewielkiego i z uwzględnieniem tego, że nie byłam na zakupach i muszę się zadowolić tym co mam, a mam niewiele - nie będę kłamać :).
Sezon na jabłka trwa... widzę, iż wy również nie próżnujecie i pieczenie różnego rodzaju wyśmienitości i to  pełną parą.  Cóż wam dziś zaproponuję?
Nazwałam ja: oszukana tarta  biszkoptowa z jabłkiem. Maleńka, minni na jeden raz do kawuni :).
Dlaczego tak ? A dlatego, że jej wielkość przypomina mi tartę. Więc niech tak zostanie :).
Jest bardzo prosta i szybka w wykonaniu, wielbicielom biszkoptów - polecam :). Ja generalnie za nimi nie przepadam, bo mam zły piekarnik i zazwyczaj mi nie wychodzą :(.... nad czym ubolewam ale cóż... może nastaną lepsze czasy dla mnie :).


Składniki: (naczynie, tortownica o średnicy 24 cm, ja miałam 26 cm)
- 1/2 kostki masła
- pół szklanki mąki
- pół szklanki cukru (ja dałam troszkę więcej, bo miałam niektóre jabłka niezbyt słodkie)
- szczypta soli
- 3 jajka
- szczypta soli
- 1płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- 3 jabłka średniej wielkości


Masło rozpuszczamy i odstawiamy do całkowitego ostygnięcia.
Jajak z cukrem miksujemy na najwyższych obrotach, do momentu aż masa będzie puszysta i gęsta. (ja miksowałam około 10 min).
Następnie dodajemy proszek do pieczenia, trochę mąki. Zmniejszamy obroty na najniższe.
Potem dodajemy masło i tak stopniowo na przemian: mąkę i masło aż do skończenia składników.
Jabłka kroimy w kostkę - około 1 cm, po czym dodajemy je do naszej masy.
 Mieszamy delkikatnie i całość wylewamy na blachę posmarowaną masłem i posypaną bułką tartą.
Pieczemy w tem. 175 st. C przez około 45-55 min.
Po upieczeniu posypujemy cukrem puderem i zajadamy :)!

Zdjęcie nie jest, aż tak rewealcyjnej jakości, ale naprawdę przepis polecam. Ja dałam 4 jabłka - to zdecydowanie za dużo, dlatego moja tarta wygląda jak wygląda, ale smakuje pysznie.
Wprost rozpływa się w ustach :).

5 komentarzy:

  1. Oszukuj dalej, pięknie Ci idzie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. improwizacja, jak najbardziej udana, pycha, zabieram sobie kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł, wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robiłam kiedyś podobne, ale bez masła. Jabłka w biszkopcie, ciasto tez było smaczne:)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowite, również nie wierzyłem ale to działa i jest smaczne! Polecam wszystkim! :-)

    OdpowiedzUsuń