środa, 28 sierpnia 2013

Sałatka z buraków i kaszy gryczanej

Dzień dobry :),

u mnie dzisiaj słatkowo. W mojej kuchni od popołudnia panuje buraczana atmosfera :). Poszłam dziś do ogrodu i wykopałam - buraka :). Nie chciałam go robić na słodko, wiec zrobiłam sałatkę. Jest dość popularna wsród blogowiczów, wiec pomyślałam, że prztestuję. Z tym, że ja swojego buraka nie piekłam - odgotowałam go tylko w osolonej wodzie.

Oto moja wersja sałatki z buraka, boćwiny i kaszy gryczanej:


Składniki na 3 woreczki kaszy gryczanej:
- garść boćwiny
- 2 średniej wielkości buraki - (naprawdę nie duże. Nazywam je "bebji  burakami", bo tak naprawdę dopiero przybierają na wadze i daleko im do dorosłości:)) 
- 3-4 ząbki czosnku średniej wielkości (Jeśli ktoś lubi bardziej czosnkowo polecam 5 ząbków:))
- 3 łyżki jogutu naturalnego
- przyprawy: polecam bazylię, dodaną do jogurtu
- 2-3 łyżki oliwy z oliwek 
- ser feta - polecam Pilos sałątkowo-kanapkowy z Lidla - taki też dodałam. Ma delikatniejeszy smak, lekko słonawy i kroi się genialnie (nie rozpada się, nie klei i zachowuję swoją konsystencję). Jego smak i atrakcyjna cena przyciąga.)


Kaszę gotujemy jak na opakowaniu.

Buraki wrzucamy do osolonej wody i odgotowujemy do miękkości.

Boćwinę myjemy, kroimy i odgotowujemy max. 3 min. w osolonej wodzie. Wyjmujemy i wrzucamy na patelnie, dodajemy oliwę, 2 ząbki czosnku (przeciśnięte przez praskę) i dusimy chwilę, aż czosnek przesiąknie nasze listki. 

Następnie wszystko mieszamy. Dodajemy jogurt naturalny wymieszany wcześniej z czosnkiem i przyprawami - nie musisz go dodawać, ja dodałam żeby kasza nie była za sucha. 

To by było na tyle - sałatka gotowa :).


Czy polecam ?
Zdecydowanie tak, jeśli ktoś lubi buraczki i szczaw :). 
Zdecydowanie tak - do kiszonego ogórka, fajnej grzanki. Takie połączenie zagościło dzisiaj u mnie w domu :).


ZAPOWIEDŹ: Kochani jutro u mnie figi :)! Serdecznie zapraszam i dziękuję tym, którzy mnie odwiedzają i pobierają przepisy :). To dla mnie wielki kompement.

Do jutra !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz