czwartek, 18 kwietnia 2013

Ziemniaki po Szwedzku

Oglądam dość często program kulinarny prowadzony przez znaną nam - Nigelle Lawson... i za każdym razem ogarnia mnie głód - nawet jeśli jestem najedzona ...:)

Pomyślałam, że w związku z tym przetestuję chodź raz w życiu zapieczonego ziemniaka, polecanego przez Nigelle :)..... Niestety moja rodzina nie toleruje w mundurkach, dlatego musiałam swoje ziemniaczki pozbawić wdzianka i zadowolić się tym co mi zostało. 
Postanowiłam, że oprócz masła - ja poprzyprawiam go ile wlezie... wszystkim co tylko znajdę w swojej kuchni :)... Muszę, się przyznać, że w piekarniku po raz pierwszy zapiekałam takie ziemniaczki... Może kiedyś dawno , dawno... ale nie pamiętam tego :/. Wiecznie miałam problemy z wagą, kiedyś nie jadłam z tego powodu ziemniaków, makaronów itp. itd. Ale zmądrzałam, przywykłam do tego, że moja waga będzie wciąż powracać do 55,56. Jeśli osiąga granice 56-57 to już jest sytuacja krytyczna.  Narazie jestem w sytuacji awaryjnej :P. He he he :)...
Dobrze wiec...

Obrałam swoje ziemniaczki i ponacinałam je w poprzek na plasterki, ale nie do końca. Najlepiej jest zrobić tak - położyć ziemniaczka na drewnianej łyżce i kroić - wtedy nóż zatrzyma się na jej brzegach.  Ja niestety tego nie zrobiłam. Nie wiem czy nie powinnam żałować... bo trochę się namachałam i rączka mi uciekałam  podczas krojenia :). 

Następnie wykładamy naszą blaszkę folię aluminiową i na nią kładziemy ziemniaczki. Następnie przyprawiamy je. U mnie:



- zioła prowansalkie

- papryka słodka
- sól
- pieprz 
- przyprawa do pizzy
- i to wszystko  polewamy odrobiną stopionego masełka. 

I pieczemy :)... pieczemy około 30 min. Następnie polewamy jeszcze raz masełkiem.  Ja swoje ziemniaki piekłam dość długo... bo godzinę. 

Można je także wcześniej ,lekko podgotować z około 15-20 min., nie rozpadną się, a w ten sposób szybciej się zapieką.  Około 15 min. przed końcem posypać startym parmezanem....:)

I gotowe ziemniaczki do podania z surówką, bądź inna fajną i wiosenną sałatką....  :)..... Ja dziś zjadłam z marcheweczką  na ciepło:)
 






Smacznego popołudnia :) ! 
Ps. Kochanie przyjedź na ziemniaczka :) :* 


4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Czy to nie ten przepis? http://allrecipes.pl/przepis/1107/ziemniaki-hasselback.aspx?o_ln=RD_MC_Photo%3a+1_SimilarRecipes&o_is=RD_More+Choices

      Usuń