niedziela, 17 marca 2013

kebab w cieście własnym

Wczoraj na kolacje zaserwowałam ze swoim Lubym - kebaby wersja duża ;)
Podaję szybko składniki, których nigdy nie da się sknocić, metoda ich pieczenia jest równie genialna.... :)
A zatem:

Składniki na ciasto (około 4 duże placki, a na 2 to gigantyczne;)):
- smalec - około 6 łyżek
- mąka - 2,5 szklanki
- sól - 1 łyżka troszkę więcej niż płaska
- woda - około 2/3 szklanki gorącej wody

Podaję na oko, bo też wszystko tak zagniatam :). Jak za rzadkie to dodajemy mąki... Ciasto ma być jak modelina.. :) Smalec najlepiej jak rozpuścimy we wcześniej przygotowanej wodzie. Następnie mieszamy z mąką, solą i odstawiamy wyrobione ciasto do lodówki na 1 h.

Farsz:
- 2 pomidory
- 1 - 2 cebule
- sałata lodowa (główka)
- ogórek (ja dodałam kiszonego nie za dużo, bo też takie miałam pod ręką)
- pierś z kurczaka (ja miałam podwójną - małej wielkości)
- majonez
- zioła prowansalskie
- ketchup
- pieprz

Po godzinie wyjmujemy ciasto, dzielimy na 4 kulki i rozwałkowujemy na cieniutkie placuszki. Następnie wrzucamy na rozgrzaną blachę (z piekarnika) którą rozkładamy na palnikach naszej kuchni gazowej :)... Pomysł naprawdę świetny.. bo można tym samym upiec WIELKIEGO kebaba... nic się nie przyklei i nie spali.... ;)

Pierś kroimy w kosteczkę i podsmażamy na patelni, do tego dodajemy pieprz, zioła. Pozostałe składniki kroimy w kosteczkę.  Majonez łączymy z odrobiną ketchupu - około 2 małe łyżeczki na około 6-7 łyżek ketchupu (tyle że zabarwiany na lekki odcień różu). I takim sosem smarujemy kebaba od środka. Na to nakładamy sałatę lodowa, pomidor, ogórek, cebulkę i pierś z kurczaka. I zawijamy.... Do dołu zabezpieczamy folią żeby wszystko się ładnie trzymało kupy podczas jedzenia... :)


Zapomniałam wczoraj o zdjęciach, bo tak się zajadaliśmy kebabami, że na końcu został tylko duży z wszystkich gigantów, wiec trudno... Wygląda na maliznę  ale był naprawdę wielki... :) Zachęcam do skorzystania z tego przepisu, bo jest naprawdę szybki, prosty, a ciasto rozpływa się w ustach... :) !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz