wtorek, 3 września 2013

Biscotti di Prato - czyli Toskańskie ciasteczka

U mnie dziś ponuro, zimno i leje. Troszkę zmarzłam i od rana ustawicznie parzę różnego rodzaju herbaty.
Rano siedziałam przy śniadaniu i myślałam, czym zadowolić swoje kubki smakowe - bo cukier spadł, słabo się robi, za okne jesień i zjadłobysie coś rodem z malowniczwego i kąpiącego się w słońcu zakątka :).

Marzę o Toskani, może uda mi się tam pojechać w przyszłości. Odwiedzam też często bloga, pewnej dziewczyny, która mieszka w Toskani i pisze bardzo dużo o typowo Toskańskich daniach :).
Czytam zawsze z zapartym tchem, zazdroszczę i marzę o cudownym włoskim klimacie.
Zakochałam się, ale po powrocie z Wenecji - zakochałam się bez pamięci :) !

Ale wracając...
Cantuccini - to biszkopty z Prado (miejscowości położonej niedaleko Florencji). Nazwa z łacińskiego pochodzi od słowa "biscoctus" - co znaczy "podwójnie pieczone". I tak też jest. Sa chrupiące i dość twarde, ponieważ pieczone są dwukrotnie, dlatego są dość wysuszone. Zawierają dużą ilość migdałów. Włosi moczą  je w winie - Vin Santo, bądź kawie.



Składniki na około 15-16 ciasteczek:
- 100 g mąki
- 25 g cukru pudru
- 10 g cukru waniliowego (pominełam i dałam 1 łyżkę miodu)
- szczypta soli
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 jajko
- 30 g migdałów
- ja dodatkowo dałam - garść - połączonej ze sobą żórawiny i rodzynek

Migdały należy sparzyć i pozbyć się ich skórki oraz wysuszyć  z wody.
Jajko ubijamy przez 10 min. Nstępnie przesiewamy mąkę, cukry i dodajemy do naszego jajka. Następnie  pozostałe składniki i dokładnie zagniatamy ciasto.

Jest dość lepiące, dlatego też ręce i blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia posypujemy mąką.
Formułujemy bochenek o około 5 cm szerokości. Umieszczamy na blaszce i wkładamy do piekarnika na 25-30 min. w tem. 160 st. C. Po tym czasie bochenek wyjmujemy, czekamy do ostygnięcia 15 min., po czym kroimy go na kawałki, po przekątnej. Następnie umieszczamy nasze biszkopty na blaszkę i pieczemy pomownie przez 15 min. Nie zapominając o odwróceniu ich na drugą stronę :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz