poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Kotleciki rybne z piekarnika

Generalnie, nie przepadam za kotletami. Dużo osób pyta mnie ze zdziwieniem - ale dlaczego?
Wiem, że prawdziwy kucharz z wyczuciem dobrego smaku nigdy tak nie powie. Nie zgadzam się, ponieważ zjadam kotlety mielone, które najczęściej robi moja mama. Zrobić - też bym zrobiła. Dla Męża, dla swoich dzieci, sąsiadów, przyjaciół, gości itp itd. Ale sama sobie - niestety ale zdecydowanie NIE!
Mój żołądek odmawiam mi, kiedy zjadam tego typu kotleta, który wcześniej został upieczony na głębokim oleju... Nie toleruje - mięsa mielonego, może dlatego mam do tego typu jego przygotowywania awersje. Ale w wyłączności w postaci kotleta, jego pozostałe wariacje są wyśmienite...:)
Dlatego pomyślałam, że przetestuję rybne kotlety, które z pewnością zadowolą mój brzuchol :).



Składniki na około 7 dużej wielkości kotletów)
- 5-6 płatów tilapii (średniej wielkości)
- 4 ząbki czosnku
 - przyprawy (sól, pieprz, Vegeta, bazylia)
- przyprawa do ryb (nie dodałam, bo mi się skończyła)
- natka pietruszki bądź koperek - garść (ja dodałam koperek, z pietruchą też już robiłam, ale pieczone na patelni - również - pycha :))
- 1 duże jajko
- 6 łyżek kaszy manny
- 8 - 10 łyżek bułki tartej


Rybę mielimy, po czym dojemy wyżej wymienione składniki i wyrabiamy ciasto. Co do bułki tartej - radzę początkowo dać mniej i ewent. potem jeśli jest za rzadka konsystencja, to dodawać kolejne łyżki. Nie za dużo - bo nasz kotlet będzie twardy jak kamień :).

Blachę wykładamy papierem do pieczenia i kleimy nasze kotlety.  Ja swoje trochę spłaszczyłam.
Jeśli będą rosły pod koniec pieczenia za bardzo, to można je lekko po nakłuwać widelcem.
Pieczemy w tem. 180 st. przez 30-35 min. - trzeci poziom od dołu :).

Są suche, ale nie do przesady. Ja wymyśliłam, że skoro dodałam do nich koperek, to podam je z sosem koperkowym.

Składniki na sos koperkowy:
- 1 bulionetka warzywna (nie miałam, dodałam kostkę rosołową - nie za bardzo polecam na kostce jeśli dodajemy śmietanę. Jeżeli robimy na kostce to do zasmażki dodajemy - 3/4 mleka i 3/4 bulionu z kostki)
- 2-3 łyżki śmietany
- 1 łyżka masła
- 1 łyżka mąki
- przyprawy: sól
- 2-3 łyżki koperku

Masło topimy i dodajemy mąkę - robimy zasmażkę. 1 bulionetkę rozpuszczamy w 1 szklance gorącej wody. Po czym wlewamy do zasmażki i energicznie mieszamy żeby nam się wszystko ładnie połączyło. Mieszamy do momentu zabulgotania i zgęstnienia naszego sosiku. Następnie dodajemy koper, śmietanę , sól.

Kotleta kroimy w pół i polewamy go naszym sosikiem :). Wówczas nie jest suchy i obłędnie smakuje z koperkiem :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz